Zaopatrzenie w Wyroby Medyczne 2025
Komunikat dotyczący zawierania umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne na rok 2025 i lata następne
10.12.2024
Postępowania dotyczą nowych świadczeniodawców oraz świadczeniodawców, którzy zamierzają rozszerzyć umowę o nowe miejsca udzielania świadczeń.
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA WNIOSKÓW O ZAWARCIE UMÓW W RODZAJU: ZAOPATRZENIE W WYROBY MEDYCZNE NA ROK 2025 I LATA NASTĘPNE
KOD POSTĘPOWANIA: ZPO
Na podstawie art. 159 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych ( Dz. U. z 2024 r. poz. 146 z późn. zm.).
Opolski Oddział Wojewódzki
Narodowego Funduszu Zdrowia
Ozimska 72A, 45-310 Opole
zaprasza
do składania wniosków o zawarcie umów w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne, w następujących zakresach:
- zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne, obejmujące zaopatrzenie w wyroby medyczne wykonane na zamówienie oraz wyroby medyczne produkowane seryjnie,
- zaopatrzenie w środki pomocnicze z wyłączeniem środków pomocniczych z zakresu protetyki słuchu i optyki okularowej, obejmujące zaopatrzenie w wyroby medyczne wykonane na zamówienie oraz wyroby medyczne produkowane seryjnie w tym zaopatrzenie w wyroby medyczne przysługujące comiesięcznie,
- zaopatrzenie w zakresie protetyki słuchu, obejmujące zaopatrzenie wyroby medyczne produkowane seryjnie,
- zaopatrzenie w zakresie optyki okularowej obejmujące zaopatrzenie wyroby medyczne produkowane seryjnie,
na obszarze województwa opolskiego.
Wnioski mogą składać podmioty będące świadczeniodawcami w rozumieniu obowiązujących przepisów oraz spełniające wymagania określone w zarządzeniu nr 26/2022/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 4 marca 2022 roku w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne (z późn. zm.).
Wnioski o zawarcie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju: zaopatrzenie w wyroby medyczne, powinien być sporządzony zgodnie z postanowieniami ww. zarządzenia.
Wnioski należy składać wyłącznie w wersji elektronicznej w oprogramowaniu i wersji wskazanej przez Fundusz, bez konieczności ich wydruku i składania własnoręcznego podpisu.
Wnioskodawcy ubiegający się o zawarcie od 1 stycznia 2025 roku proszeni są o złożenie wniosków do 16.12.2024 roku. Złożenie wniosków w tym terminie gwarantuje ich rozpatrzenie przez OOW NFZ w terminie umożliwiającym podpisanie umów na realizację świadczeń od 1 stycznia 2025 roku. Wnioski złożone po tym terminie będą rozpatrywane według kolejności ich rejestracji, z uwzględnieniem czasu niezbędnego na analizę i ocenę wniosku. Pozostałe wnioski o zawarcie umów o udzielanie świadczeń w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne mogą być składane w ciągu całego roku kalendarzowego, oddział Funduszu rozpatruje w terminie 30 dni od dnia ich złożenia. Umowa obowiązuje od pierwszego dnia najbliższego okresu sprawozdawczego ( miesiąca kalendarzowego ) rozpoczynającego się po dniu podpisania umowy.
Wnioskodawca może złożyć w Opolskim Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia, tylko jeden wniosek dotyczący danego zakresu świadczeń ZPO.
Ważne informacje
Przygotowując formularz wniosku, wnioskodawca obowiązany jest do:
- uzyskania dostępu i zarejestrowania profilu świadczeniodawcy na Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia, o którym mowa w przepisach zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie korzystania z Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia;
- pobrania aplikacji obsługującej postępowanie oraz danych niezbędnych do przygotowania wniosku m.in. informacji zarejestrowanych wcześniej w profilu świadczeniodawcy oraz zapytania ofertowego;
- wypełnienia wniosku w formie elektronicznej;
- wygenerowania pliku zawierającego wniosek;
- wskazania listy załączników do wniosku – dokumentów i oświadczeń,
- podpisania wniosku oraz dokumentów i oświadczeń dołączanych do wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym albo podpisem osobistym;
- przesłania wniosku poprzez Portal Narodowego Funduszu Zdrowia do właściwego oddziału Funduszu.
Wnioskodawca przygotowuje informację o zestawie produktów na Portalu, a następnie w części V formularza wniosku zamieszcza informację o numerze ID zestawu produktów, wersji zestawu oraz miesiącu jego obowiązywania.
Informujemy, że na Portalu Świadczeniodawcy dostępne są aktualne definicje postępowania wraz z zaproszeniem do składania wniosków:
Do zawarcia umowy wymagane są następujące dokumenty:
- oświadczenie wnioskodawcy, zgodne ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia;
- oświadczenie wnioskodawcy o asortymencie produktów handlowych, zawierającym informacje o zamieszczonym na Portalu numerze ID zestawu produktów handlowych oraz wersji zestawu, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2a do zarządzenia;
- oświadczenie wnioskodawcy o wpisach do rejestrów, zgodne ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do zarządzenia;
- w przypadku wnioskodawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej – umowa spółki lub wyciąg z tej umowy zawierający postanowienie o zasadach reprezentacji spółki albo uchwałę wspólników spółki cywilnej w przedmiocie zasad reprezentacji spółki lub kopie pełnomocnictw udzielonych przez pozostałych wspólników do prowadzenia spraw spółki wykraczających poza zwykłe czynności (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
- polisa lub inny dokument potwierdzający zawarcie przez wnioskodawcę umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z udzielaniem świadczeń na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 136b ust. 2 ustawy o świadczeniach (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
- oświadczenie o zawarciu umów z podwykonawcami, zgodnie ze wzorem, określonym w załączniku nr 2b do zarządzenia;
- w przypadku, gdy wnioskodawca jest reprezentowany przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy, w szczególności do złożenia wniosku, udzielonego przez osobę lub osoby, których prawo do reprezentowania wnioskodawcy wynika z dokumentów złożonych wraz z wnioskiem (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
- dokumenty potwierdzające kwalifikacje i wymagany staż pracy osób wymienionych w wykazie personelu określonym w formularzu wniosku (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
- dokumenty potwierdzające prawo do korzystania z lokalu jako miejsca udzielania świadczeń (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe).
Dokumenty te winny pozostawać w zgodności ze stanem faktycznym i prawnym. Odwzorowania cyfrowe wymaganych dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym albo podpisem osobistym przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.